Projecten waar ik trots op ben 🚀
Een overzicht van mijn meest waardevolle realisaties binnen mijn opleiding Applicatieontwikkeling & AI. Elk project weerspiegelt mijn groei als ontwikkelaar.
Project informatie
Dit project werd individueel uitgewerkt in het kader van de opleiding Applicatieontwikkeling & AI in het vak Web Development (PHP) aan Thomas More. De opdracht bestond erin om een volledige website te bouwen met PHP, zowel aan de frontend als de backend. Ik koos ervoor om een PHP-webshop te ontwikkelen rond schaakproducten.
Wat ik heb geleerd
Dit was veruit het meest leerzame project van mijn opleiding tot nu toe: ik leerde enorm veel over responsieve componenten, backendlogica en de algemene werking van websites. Omdat ik dit project volledig alleen uitwerkte, kreeg ik de kans om diep te duiken in zowel de structuur van Laravel als de visuele uitwerking met Tailwind en Alpine.js.
Gebruikte leerinhoud
- PHP: basis syntax, operators, control structures, arrays, forms, functies & classes
- Tailwind & Alpine.js: styling en interactieve componenten
- Laravel/Livewire: routing, Blade, controllers, Eloquent, CRUD, authenticatie & foutpagina's
- Databasebeheer met migrations en modelrelaties
Concrete realisaties
- Productoverzichtspagina: Inclusief filtermogelijkheden op categorieën en zoekwoorden.
- Winkelkar & Checkout: Werkende winkelkar met eenvoudige en intuïtieve checkout-flow.
- Adminpaneel: CRUD-functionaliteit voor producten, product afbeeldingen, categorieën, gebruikers en bestellingen.
- Dark/Light mode: Toggle-implementatie tussen donkere en lichte modus voor betere gebruikerservaring.
- Responsiveness: Volledig responsieve layout, geschikt voor desktop en mobiel.
Homepage - Light Mode
De startpagina van de webshop in light mode. Gebruikers worden meteen verwelkomd met een overzichtelijke layout en intuïtieve navigatie.
Homepage - Dark Mode
Dezelfde startpagina, maar in dark mode. Via een eenvoudige toggle kunnen gebruikers wisselen tussen beide modi.
Shop Pagina - Light Mode
Hier zien gebruikers een overzicht van alle beschikbare producten. Deze pagina is responsive en duidelijk gestructureerd met filteropties.
Product Admin Pagina
Beheerders kunnen via deze interface producten beheren, toevoegen of bewerken. Dit was mijn eerste echte ervaring met een CRUD.
Project informatie
Voor het vak Artificiële Intelligentie werkten we in team aan een machine learning project rond campus recruitment. Aan de hand van een dataset met academische prestaties en andere kenmerken van studenten, ontwikkelden we een model dat voorspelt of een student al dan niet geplaatst wordt.
Mijn input
Ik hielp mee aan alle stappen van het project, van data preprocessing tot modeltraining en evaluatie. Mijn grootste bijdrage was het zelf ontwikkelen van de combined_score-feature en het uitvoeren van de volledige correlatieanalyses.
Wat ik heb geleerd
Ik leerde hoe je machine learning-modellen opbouwt, evalueert en optimaliseert. Ook kreeg ik meer inzicht in de impact van verschillende variabelen op modelprestaties en hoe je resultaten op een heldere manier documenteert en presenteert.
Concrete realisaties
- Data preprocessing: Schoonmaak, encoding en feature creatie.
- Modeltraining: Random Forest getraind en geoptimaliseerd (79,39% accuraatheid).
- Visualisaties: Correlatieanalyses en modeloutputs visueel uitgelegd.
- Analyse: Impact van variabelen onderzocht op voorspellingen.
- Presentatie: Resultaten verwerkt in een duidelijke PowerPoint.
Correlatie tussen variabelen en plaatsingsstatus
Toont de invloed van factoren zoals 'combined_score' op plaatsing.
Correlatie matrix
Geeft inzicht in welke variabelen het sterkst samenhangen met plaatsing.
Modelvoorspelling
Toont de accuraatheid en impact van variabelen op de voorspellingen.
Model accuraatheid
We behaalden een sterke accuraatheid en eindigden als 3de op het leaderboard met een werkelijke accuraatheid van 83,695%.
Projectinformatie
Dit groepsproject in PHP werd ontwikkeld voor de tafeltennisclub TTC Westel. De opdracht bestond erin om een webplatform te bouwen waarmee clubleden verschillende functies kunnen gebruiken, zoals het inschrijven voor seizoenen, aanduiden van aanwezigheden bij trainingen en algemene clubadministratie.
Mijn input
Ik werkte mee aan verschillende onderdelen van het project, zoals het opstellen van het datamodel en het ontwerpen van schermen in Figma. Mijn belangrijkste bijdrage lag echter bij het ontwikkelen van meerdere CRUD-functionaliteiten. Daarnaast maakte ik een pagina die live scores weergeeft van de wedstrijden die vandaag plaatsvinden — een leuke extra feature die zorgt voor meer betrokkenheid op de site.
Wat heb ik geleerd
Omdat ik de meeste technische aspecten al had geleerd tijdens het eerdere PHP-project, lag de focus in dit project vooral op samenwerken in teamverband. Ik leerde hoe het is om met meerdere mensen aan één PHP-codebase te werken, taken te verdelen en samen tot een consistent eindresultaat te komen.
Concrete realisaties
- CRUD-functionaliteiten voor verschillende entiteiten binnen het systeem.
- Live score-pagina ontwikkeld voor actuele wedstrijden.
- Meegedacht over het datamodel en user experience in Figma.
- Actieve bijdrage aan het technisch en functioneel verder uitbouwen van het platform.
Live score display
Toont een dynamisch overzicht van de live scores van lopende wedstrijden binnen de club. Scores kunnen enkel aangepast worden en deze bewerkingsmogelijkheden zijn enkel zichtbaar voor admins.
CRUD van Competitions
Voorbeeld van een beheerpagina waarin admins competities kunnen toevoegen, aanpassen of verwijderen.
Datamodel van het project
Visuele weergave van het volledige datamodel van de applicatie, waarin alle relaties en entiteiten duidelijk zichtbaar zijn.
Projectinformatie
In dit groepsproject werkten we aan de voorbereiding van een digitaal administratieplatform voor Hotel Kempenrust, een zwembad. De bedoeling was niet om de applicatie zelf te ontwikkelen, maar om alle voorbereiding te doen voor een volgende groep. Dit hield in: een use case diagram opstellen, schermen ontwerpen in Figma en een gedetailleerde documentatie opmaken van alle functionaliteiten.
Mijn input
Ik hielp mee aan het uitwerken van het use case diagram, werkte aan de schermen in Figma voor het beheren van zwemlessamenstelling en zwemlessen, en leverde input voor de documentatie. Elk groepslid documenteerde zijn eigen ontwerpen, wat zorgde voor een overzichtelijk en gestructureerd geheel.
Wat heb ik geleerd
Dit was mijn eerste IT-project waarbij ik meerdere fasen moest doorlopen — van analyse tot design en documentatie — én moest werken alsof we voor een echte klant werkten. Ik leerde hoe je een use case-diagram omzet naar wireframes, en hoe belangrijk communicatie en feedbackmomenten zijn in zo'n proces.
Concrete realisaties
- Bijgedragen aan het use case diagram van het systeem.
- Schermen ontworpen in Figma voor zwemlessamenstelling en zwemlessenbeheer.
- Inhoudelijk deel geleverd aan de algemene documentatie.
- Eerste ervaring met Figma en projectwerking in fasen, zoals bij een echte klantopdracht.
Use Case-Diagram
Visueel overzicht van alle actoren en hun interacties met het systeem, als basis voor verdere ontwikkeling en documentatie.